2023. november 10., péntek

2023. március 8.

Bementem 7-kor busszal Egerbe, lemásztam a kórházba, hogy kiderüljön, hogy ma nincs rendelés a szemészeten, a neten el van írva vagy ezer éve nem frissítette senki. Igazából a kartonozón se jutottam túl, de azt mondta, nem érdemes felmenni, úgyse fogadnak. Sürgős eseteket fogadnak (kiáll a szemedből egy gerenda) kedd, csütörtök, péntek reggel 7-kor oda kell menni és felírnak, aztán sorra kerülsz vagy nem. Amúgy meg menjek optikushoz, ha nem látok, mert ott is ingyenes…, néha. Ezért megérte a telibuszon vergődni és körbemászni a kórházat, mert meg se mertem kérdezni a hátsó kapuban a portást, átenged-e az udvaron, mert úgyse.
Ennek folytatásaként a Lipótiban szerintem másnapos kiflit adtak, legalábbis nagyon rossz volt.
Ja, és a könyv is szar, amit olvasok, pedig az első két részét imádtam!


Ma nőnap van. A Wikipédia pontosan meghatározza, miről is szól ez a nap: „A rendszerváltást követően a nőnap Magyarországon is elvesztette eredeti munkásmozgalmi hangulatát. Helyette a közfelfogásban a jóindulatú szexizmus és a kényszeredett virágajándékozás dominál.” - röviden: „megajándékozlak, more, de örüjjé, mer nyakonváglak”. Ettől függetlenül elfogadjuk a csokit meg a virágot, mert miért ne…, de szerintem a nők 99%-a pont annyira gyűlöli ezt az ünnepet, mint a húsvétot.
Mindenesetre a Molyon csináltak hozzá egy booktag-ot, amit most kitöltök én is.

1. Kedvenc külföldi női szerző és könyve: Az utóbbi hónapok nagy felfedezettje számomra Charlotte McConaghy: Egykor farkasok éltek ezek a tájon című könyve. Klassz történet és fantasztikus mondanivaló… és fák… és farkasok.

2. Kedvenc magyar női szerző és könyve: Moskát Anita: Horgonyhely. A wierd királynője, a kis törékeny, cérnavékony hangú kislány, akinek inkább ne nézz bele a fejébe (vagy inkább igen).

3. Könyv, női alakkal a borítón: Madarász Éva: Hullámvasút. Sajnos a könyv vacak, de a borító nagyon szuper!

4. Kedvenc női főszereplő: Helene Wecker: A gólem és a dzsinn. Sok kedvenc női szereplőm van, de ő az utolsó, akit szó szerint imádtam!

5. Egy feminista könyv: Cecelia Ahern: Üvöltés. Ez az egyetlen kimondottan feminista könyv, amit olvastam, de ha definiáljuk a feminizmust, akkor a női főszereplős könyvek 99%-a feminista könyv, szerintem.

6. „Kötelező olvasmány” nőknek: Natalie Haynes: Ezer hajó. Egy kimondottan maszkulin történet, az Odüsszeia (és az Iliász is) nők szemszögéből, női szereplőkkel elmesélve. A másik oldal, a gyengébb nem, aki sokszor százszor, ezerszer erősebb, mint az „erősebb nem”.

7. Ellenszenves női karakter: Kollár Betti: Álmomban megettelek, Sólyom Anna: Macskabár és az ezekhez hasonló semmitmondó regények irritáló főszereplői.

8. Regény valóban élt női főszereplővel: Stájn Emma: Kőbölcső. Ez egy saját történet, egy nevelőszülő anyuka írja, teljes őszinteséggel, nem ritkán megdöbbentve az olvasót.

9. Sorozat női karakterrel a középpontban: Ferrante Nápolyi regények-sorozata és az Ólomerdő-sorozat.

10. Kiről (nő) olvasnál szívesen könyvet? Talán egy híres ember nem (vagy kevésbé) ismert feleségéről (pl. Tom Hanks, vagy ilyen „mindenki tudja, ki ő”-színész/zenész felesége); mindig érdekelt, hogy élte meg egy-egy család, házastárs a rivaldafényt. Bár valószínűleg arról szólna, hogy a híresség is csak egy olyan ember, mint mi vagyunk.

Nincsenek megjegyzések: