2023. október 15., vasárnap

2023. február 26.

„Izgalmas” volt a mai nap. Reggel baleset volt Mónos után Eger felé, egy kocsi darabokban állt a vasútnál, aztán 14 óra felé, ahogy mentünk Egerbe, az árokban ült egy fickó egy őzikén, gyanítom, elütötte. Fényes nappal… Mondjuk, azt se tudom, hogy (és miért) merészkedett ki ilyenkor szegénykém. Hozzánk meg becsöngetett egy fazon, hogy venne agancsot. Amúgy az agancsvásárlás illegális.
Egyébként nem meglepő a sok baleset, mert reggel esett valami hóféle..., de délután meg olyan meleg volt, hogy kintre teregettem a zoknikat.
Korni, mikor benn lébecolt a haverokkal, rám írt, hogy mi volt az a dal, amit mindig full hangerőn hallgattunk a kocsiban a füzesgyarmati hosszú egyenesben. Visszaírtam, hogy a Manic Street Preachers-től volt a Nostalgic Pushead, egy 1993-as albumukról és megkérdeztem, miért kérdezi. Visszaírt, hogy meg akarja mutatni a haverjainak. Megnéztem volna a srácok arcát, amikor meghallották! Szerintem a világon ő ismeri egyedül ezt a dalt a 14 éves gyerekek közül - - - meg most már az összes haverja is.


Sütöttem kolbásszal töltött karajt – dagadóval finomabb lenne, mert a hús száraz és rágós, még úgy is, hogy szinte lecsóban főztem meg. Csak provanszi fűszerport meg sót, borsot tettem rá, de elég volt. Fagyasztott krumplikrokettet sütöttem hozzá. Ebből született is egy babaduma: Andri az ebéd után érdeklődik: - Krumplikrokett magában? - Nem, töltött hússal. - Szóval magában.


Meghalt az egyik legnagyobb fazon a magyar zenei életben: a Junkies basszusgitárosa, Riki Church. 53 éves volt. 
Sir Arthur Conan Doyle: A sátán kutyája: Egy olvasási válság közepén kötelezően (10 hónap, 10 klasszikus-kihívás) elolvasott könyv – determinált, szerintem, hogy nem fog tetszeni. Bár, olvasási válság és kötelezvény nélkül sem szeretem pl. Agatha Christie regényeit és nekem ez nagyon hasonlított arra. Én nagyon filmekben sem szeretem a Sherlock-sztorikat, kivéve persze a BC-féléket, de az szerintem nagyon nem a klasszikus értelemben vett Sherlock-történet. Itt szegény rettentőmód unszimpi és unalmas volt. Nem izgatott, ki a gyilkos, voltak teóriám, de nem is emlékszem rá, mik, nem érdekelt. A végén már annyi név előjött, ki kicsoda, belezavarodtam. Nem tetszett a nem egységes történetvezetés sem: idővonal, levél, majd napló…, döntsd már el!

Nincsenek megjegyzések: