2023. március 27., hétfő

2022. december 24.

Tegnap előresütöttem karácsonyra 3 sütit, amiből 2 rosszul sikerült. Ma folytatódott ez a tendencia. Ezt a menüt terveztem: zöldségleves darált hússal (sokkal finomabb így, köszi, Laura!), rántott hús sült krumplival, muffin, túrós labdabukta (mivel a Gábor a pék-féle hosszúkás lekváros sose sikerül és itt rohad ránk a túró), valamint Kálci-féle felhőpogácsa. - - - De szerencsére félúton megdöglöttem, meg is untam, valamint kevés lett a tojás és a vaj, így ma csak a labdabukta készült el és természetesen az is vacak lett. Túlnyújtottam a tésztáját, lyukadt ki összevissza, és a töltelék is száraz volt, mint a fűrészpor. Szerintem rossz recepteket használtam. 


Idén tiramisut se csináltam, mert drágának találtam a mascarpone-t. Pedig a sok vaj helyett azt kellett volna, a diós pite helyett diós tiramisut. Kinyúvadt a kenyérsütőm is. Már rég óta csak tésztát keverek be vele, de nagyon szenved a puha tésztával is. Venni kéne egy dagasztógépet.
A karácsony nagyjából ennyi is volt –, ennyire érdektelenek még soha nem voltunk; eljutottunk odáig, hogy a fát se állítottuk fel. Javasoltam, hogy hajigáljunk ki pár fényfüzért a karnisra, de azt se csináltuk meg. Bár Korni pufogott 10 percet, hogy ő szeretett volna karácsonyozni, persze, mikor András hívta díszíteni, akkor nem akart segíteni, úgyhogy ennyiben maradtunk. Ajándékot se nagyon kapott senki. Amúgy én tök jól éreztem magam, mert senki nem várta el tőlem, hogy tegyek úgy, mintha boldog karácsony lenne, ezért nem is kellett úgy tennem.
Ettől függetlenül talán mégsem volt annyira szar, mert közben meg főzőcskéztünk, sütögettem, burkoltunk és elvoltunk: András valamivel játszik, én olvasok, a kölykök ellébecolnak.
Az állatok is benn lébecolnak. A cickó túlhorkolja a tévét (nem dorombol, horkol, szerintem beteg már, folyton folyik a nyála meg tüszköl), a kutya meg vagy mászkál, vagy birkózok vele, vagy lefekszik és nagyokat sóhajt, hogy idebenn se sokkal izgalmasabb. De én örülök neki. Remélem, nyáron is beengedjük majd őket, amikor a kutyának pont azzal segítünk, hogy benn hűvösebb van.

Nincsenek megjegyzések: