2022. október 20., csütörtök

2022. szeptember 5.

Szóóóóval múlt héten elkezdődött az iskola. Korni egyelőre imádja! Szoviár János tanítja a magyart, a legjobb tanár a suliban, de szerintem az univerzumban is – kb. olyan, mint Szentesi Zsolt volt nekem a főiskolán. Andrinak is ő tanítja a magyar fakultációt, szinte mindent az alapoktól vesznek és egy csomó mindent nem tud – természetesen. Mint ahogy én sem tudtam semmit Szentesi előtt. Azt nem tudom, hogy fog a fejükbe verni 1 év alatt egy emelt szintű érettségit, de ha valaki, akkor ő meg tudja csinálni. A matekot Korninak Andri osztályfőnöke tanítja, szerintem nem tudja, hogy testvérek. Egyelőre egy bemeneti mérés volt, amit eléggé elrontott – természetesen, de a tanár eléggé bejön neki. Millió tankönyvük és füzetük van, most már Andrinak is, aki eddig 3 füzetbe írt 10 tantárgyat, de Korni ötpercenként vesz elő új füzetet és összevissza van kavarodva. Már ilyeneket mond: - Azt se tudom, ezekre a semmi-tantárgyakra milyen füzet kell… - Mint például? - Ének… - nos, igen, ez bonyolult kérdés.
A kutya kiásott a kapu alatt egy 10 cm-es lyukat úgy, hogy előtte el kellett görgetnie pár akkora követ, amit én megemelni se tudok és kibújt a lyukon. Szerencsére a szomszéd elkapta, mielőtt messzebb ment volna; az én hangomra az ellenkező irányba futott, de a szomszéd csaj be tudta csalni. Buta kutya! Így fogják ellopni. 20 kg, akkora segge van, hogy a ládájában nem tud megfordulni, de kifér egy egérlyukon és persze olyan okos, hogy ha ember lenne, feltalálná a rák ellenszerét, de annyira önfejű, hogy nem érti, mi a rossz neki.


Most is van két horzsolásszerű seb a lábán: egy a hátsó combján, egy meg a mellső lábszárán. Valószínűleg azt is ásás-mászás közben szerezte.
Megrendeltem a Libri antikvárban/könyvesboltban három könyvet. Korninak a Nyomás alatt-ot, ami az egyik kedvenc könyve, kettőt pedig magamnak: Andrus Kivirähk-tól a Szépséges kék állat-ot és az Ördöngös idők-et. Az elmúlt fél évben elég sok szó esett AK-ról, de főleg az Ördöngös időkről booktube-körökben és kíváncsivá tett. Mint ahogy másokat is, így a könyv beszerezhetetlen. A Szépséges kék állat viszont megvan, azt csak Enikő olvasta és nagyon kíváncsivá tett. Igazából sokáig azt se tudtam, hogy a két könyvet ugyanaz írta.
Andri ma volt edzeni. Beszélgettünk róla:
    - Mtrcszx volt egész nap.
    - Micsoda? Metroszex?
    - Mell, tricepsz!
Amióta Andri alakítja a zenei ízlésemet, elég sok olyan zenébe belefutok, amitől korábban átmentem az utca túloldalára, pl. rap-et soha nem gondoltam volna, hogy valaha hallgatni fogok, azt meg végképp nem, hogy még tetszeni is fog. De hát végül annyit folyt a fülembe Lil Peep meg a Suicideboys, hogy kivédhetetlen volt, hogy egy-két szám megragadjon. Elég rég óta hallgat magyar reppereket is, Lil Frakk, Krúbi meg a legnagyobb kedvence (mármint szerintem) Gyuris (amit én nem értek, mert szerintem ő a legrosszabb (na jó, a) legfurább). Ők egyébként nagyjából egy banda, ezek a „Spotify-sztárok”, akiket a gyerekek szeretnek, sokkal jobban, mint akiket a rádióban nyomnak és rappernek nevezik magukat (Majka, Dopeman, Deniz). Gondolom, egyébként minőségben nagyjából egyformák, de a fű alatt növő tehetségek mindig érdekesebbek.
Ezen a nyáron őket hallgatta Andri nyitott ablaknál (csukottal is hallja az egész utca), és egyszer csak azt vettem észre, hogy dúdolom az egyik dalt szövegestől! Kérdeztem Andrit, hogy ezkiez és valami nagyon idétlen nevet mondott: Beton.Hofi. Emberi nevén Schwarcz Ádám. Pár nap múlva kedvenc műsorom, a Márkó és Barna Síkideg részei közt kurkásztam, mikor látom, hogy vendég: Beton.Hofi. Klikk rá, egy végtelenül cuki kis makifejű gyerek beszél, okos és vicces dolgokat mond. De ezen kívül még sok műsorba meghívták, pl. a Propagandába, a Rocktérítőbe (ilyen van...?) meg egy rakás podcasba., szimpatikus srác. Utánanéztem a zenéinek is, egy komplett lemeze van és a napokban jelenik meg az új, valamint készül most egy hatalmas Budapest Parkos koncertre. Szóval igencsak a középpontban van.
A további kurkászás során találtam egy Dalfutár című műsort, amit Hajós András talált ki: megkeres egy zeneszerzőt, egy szövegírót, egy zenészt és egy énekest és írat velük egy dalt, szöveget, zenei alapot. Ezek a műsor alatt találkoznak először, viszik a kis cuccaikat és írnak a darabokból egy dalt. A Kör című dalban pl. Szűcs Krisztián a zenész, Ádám a szövegíró, a Middlemist Red a zenész és Opitz Barbi az énekes. Megnéztem az „Így készült” videót, szuper volt látni ezt a négy zenei stílusból érkezett zenészt, ahogy összedolgoztak, ahogy összerakták a dalt, hogy SzK dallamát hogyan használja fel a MMR (valamiért mindig meglep, hogy abban a zenekarban nem az énekes a főnök, hanem a basszusgitáros! - mondjuk, ezért David Bovie inkább a legutóbbi MMR-lemez, és nem Doors), hogy írja át rá ott Ádi a refrént, aztán visszavesz az eredetiből, mert úgy jobb és közben Barbi próbál ráénekelni, és a fiúk mondják, ők hogy képzelik, ő meg átformálja úgy, ahogy ők mondják. És a végén készül egy Szűcs Krisztián dallamára írt MMR-dal, amire Beton.Hofi írta a szöveget és egy csaj énekli. Természetesen számomra a MMR dobja fel igazán, de nagyon tetszik...

Nincsenek megjegyzések: