2022. március 1., kedd

2022. február 13.

Mint írtam, találtunk egy puklit Cikó pofáján, a füle alatt. Ma volt időnk orvoshoz vinni, addig ő csupaszra vakarta, én meg próbáltam kamillával és Neogranormonnal kezelgetni.
Korni jött velem, ugyanis a régi hordozót összetörték, így kézben kellett szállítani a Cikót. Végül András Eger határában gondolt egyet és beugrott az állatboltba, vett egy 8e Ft-os hordozót. Hatalmas, húsz macska is elfér benne.


Ezek után már nyugodtabban készültünk a többórányi várakozásra, ami meg is történt, hiszen hétvégén vannak a legtöbben az állatkórházban, én ráadásul nem akartam akárkihez kerülni, csakis Dr. Susztákhoz. Kb. másfél-2 óra alatt sorra is kerültünk, de amikor bementünk a kezelőbe, még egy másik állattal foglalkozott a doki: egy kutyával, akinek ugyanaz volt a baja, mint Sunnynak nyáron: kapargatta a fülét. Akkor Sunnyt a másik orvos még megvizsgálni se tudta, be akarta bódítani egy „talán van valami baja”-vizsgálatért, amit én nem engedtem, és akkor annyira lekezelő volt a doki, hogy eldöntöttem, hogy Suszták Bélán kívül nem állok ott szóba mással. De végül ezt a kutyust se tudta megvizsgálni ő se, bealtatták és ahogy észleltem háttal, nem talált toklászt a fülében, szóval kb. fölöslegesen lett elaltatva a kutya. Mindenesetre én neki se engedtem volna, hogy Sunnyt bealtassa, de gyanítom, ő nem lett volna lekezelő…
A kutya kezelése után jött hozzánk, első pillantásra diagnosztizálta a macskát: szerencsére nem rák, hanem gyulladás. Ugyanis ez a vén trottyos, 1 éves kora óta ivartalanított, antiszociális szobamacska-szökevény folyamatosan összeverekszik valakivel és összeharapdálják. Most is ez történt, elfertőződött a harapás és úgy begyulladt, hogy gyűlt alatta a genny. Ezért nőtt a pukli és ezért vakarta. Mikor az orvos ezt közölte velem, eszembe jutott, hogy már nem először jöttünk ilyen problémával ide, bár akkor nem gennyesedett be, de akkor is elfertőződött a seb. Az orvos felvágta a puklit, kitisztította a sebet; szerencsére altatni nem kellett, pedig akkora bemetszést csinált, hogy még itthon is ömlött belőle a vér. Mondta, hogy ezt este és holnap reggel nekem is meg kell csinálnom (mármint kinyomkodni), de este még annyira vérzett, hogy nem bántottam, reggel nyomkodtam ki belőle még egy kis gennyet. A seb egyébként sokáig vérzett és vagy 1 hétig tartott begyógyulnia, nem két napig, ahogy a doki mondta. Persze Cikó is feszt macerálta, csoda lett volna, ha két nap elég. Leperkáltam megint 5e Ft-ot egy nyomorék kandúr miatt, aki nem ismeri fel, hogy a másik nem ellenfél. Fogalmam sincs, mit kellene csinálni, hogy megelőzzük ezeket.
Mialatt mi macskát műttettünk, András bevásárolt csirkefarhátból, amiből bizonyos mennyiséget (keveset) lehet venni és igazából nem is farhát, mert alig van rajta csont, inkább hús. Drágább is, gyorsabban elfogy és nem is szereti annyira Sunny.
Megsütöttem a Kálci-féle kürtőskalács-kiflit, és nem tudom, mire számítottam, de nem erre. 4 adag lett, négyféle sütéssel, mert valahogy sose volt az igazi: az 1. adagot alsó-felső sütéssel, 180 fokon, 12 perc alatt szétégettem. A 2. adag 150 fokon 14 perc alatt már épp nem volt nyers, de úgy meg nem pirult rá a cukor. A 3. adagot 11 perc alatt sütöttem 150 fokon, megfordítottam a tepsit 7. percnél. A 4. adagot 10 perc alatt 150 fokon, légkeveréssel sütöttem. Ez utóbbi kettő kakóscukros volt, a többi fahéjascukros. Nekem az első, kőkemény, szénné égett ízlett leginkább, már amikor el tudtam rágni, ez hasonlított leginkább a kürtőskalácshoz. A többinek nem igazán ropogott a külseje. De valószínűleg nem is kellett neki, legalábbis nem úgy, ahogy a „rendes” kürtősé, hiszen annak a külsejét megkenik valami cukros szötymővel, majd úgy forgatják az ízesítő fahéjba vagy kakaóba. Ez pedig nem úgy készül. De amúgy jól néz ki kipakolva a tányérra, és bár annyira senki se vágott hátast tőle, de apró, így eteti magát és majdnem elfogyott még melegen az egész. De nem sok köze van a kürtős kalácshoz.


Bár ide nem nagyon írogatom ki, azért a Molyon csinálgatom a Kreatív írás-kihívás feladatait. Habár a „kötelezővel” (amiért plecsni jár) már megvagyok, úgyhogy csak azokra írok, amikre tényleg van ihletem. A legtöbbször nincs, nem testhez álló a feladat vagy egyszerűen csak vacak, amit írok, úgyhogy nem másolom át ide. De az utolsó heti feladat tetszett és sikerült is egy klasszat összehozni rá:

Kreatív írás; feladat: Írj verset, melyben minden mondat csak egy-két szó.

Bunda. Barna, fehér.
Vörös.
Kék szem. Pandakörös.

Négy mancs. Jár a havon.
Az avaron.
Szívemben, gondolataimon.

Kunkori farok. Boldog.
Én is.
Néha nehéz. Mégis.

Rajongás. Imádat.
Az én ebem.
Nélküle üresség. Vele a végtelen.

Nincsenek megjegyzések: