2022. február 12., szombat

2022. január 25.

Jó lett volna, ha tegnap Andri bemegy az orvoshoz, de annyira nyűgös, hogy nem volt kedve buszozgatni. Reggel fájt a feje, muszáj volt adnom neki egy szem Advilt; kicsit helyrepofozta, valameddig. Ma viszont bement hajnalban Andrással, aki 8-kor elvitte a dokihoz, aztán onnan hazabuszozott. Próbáltam tegnap időpontot foglalni, de folyamatosan foglalt volt a telefon; Andri szerint, amikor ő benn volt is állandóan csengett és sokan is voltak. Egyébként arcüreggyulladása van, amit sejtettem. Gyógyszert kapott rá, a héten még marad itthon.
Kiderültek Korni félévi jegyei. A magyartanár megadta nyelvtanból és irodalomból is az 5-öst, a töri 4-es, a matek 4-es, az angol is 5-ös, természetesen –, ezeket viszi pontoknak a felvételibe. Ezen kívül egy 3-asa lett fizikából és dicséretet kapott informatikából, ugyanis csak 5-öse van és részt vett versenyen is. Bioszból is csak 5-öse van, de mivel oda nem versenyzett, így azért nem kapott dicsértet. Ami azért érdekes, mert infoból tavaly is megkapta verseny nélkül, szóval szerintem idén is megkapta volna és bioszból is megkaphatta volna. De amúgy teljesen mindegy, senkit nem érdekel a biosz, így, hogy nem jelentkezik szakra. Angolból viszont sajnos volt 4-ese is, így nem kapott dicséretet.
Este online szülői értekezlet volt. Még mindig a „senki se tudja, mi lesz még”-állapotában vagyunk / van az ország. Készülnek tánccal, vacsorával és tábortűzzel az iskolaudvaron, ez hagyomány a Lenkeyben, de senki nem tudja, az utolsó pillanatban mi fog megvalósulni. Azt hiszem, tavaly kivitték a táncot a Dobó térre, ezt nem szeretné igazából senki; ez nem a város bulija, még csak nem is az iskoláé, csak a két 8. osztályé. Én úgy vagyok vele, hogy inkább ne legyen tánc, ha a tornateremben nem lehet… Szóba került a szerenád is, de ezek szerintem középiskolás bulik, nem értem, miért kell áthozni onnan mindent. Remélem, leszavazzák!
Mivel idén is elmarad a Határtalanul, ezért osztályfőnök kitalálta, hogy lehetne egy ottalvós osztálykirándulás. Nem Kamcsatkában, hanem csak itt Felsőtárkányban.
Ez volt egyébként az utolsó közös szülőink Szilvivel; kár, hogy online volt, így elmaradt a kávézás és a pizzázás – ami kb. 8 éve elmarad. De legalább eddig lehetett min röhögni...
Tegnap főztem Andrinak tejberizst. Valamiért féltem tőle, hogy nem tudom megcsinálni, rágós marad a rizs, vagy odaég teljesen, de azért belekezdtem és végül szuper lett! Úgy kezdtem, hogy 3 bögre rizst több vízben átmostam. Odatettem forrni 6 bögre tejet, majd amikor félig forrt, beletettem a rizst. Nagy lángon rotyogtattam 5 percig, aztán áttettem a kislángra, mert nagyon futott. Ott még + 10 percig főztem és tettem hozzá + 1 pohár vizet. A 10 perc főzés után késznek nyilvánítottam és kiszedtem tányérokba. Mire kihűlt, a rizs beszívta a tej nagy részét és megpuhult. Nagyon finom lett!
Szabó Tamás: Holdvíz: Jaj nekem… De borzasztó volt ez!
Igazából már a 10. oldalon félbe akartam hagyni, de egy három hónapja tartó kihívás utolsó könyve volt, így muszáj volt elolvasni.
Ez egy vérbeli YA-regény. A fiú tökéletes, a lány tökéletes. Gazdagok, nincs semmi problémájuk a regényben felvázolt konfliktust leszámítva. Van benne szerelem, szenvedés, szex, nyál…, minden, ami egy YA-regénybe kell. Szóval, aki szereti a YA-regényeket annak minden kellékével, az szeretni fogja, mert mint ilyen, talán izgalmas lehet.
De, aki nem szereti, az még kihívás miatt se olvassa el!
Számomra kínszenvedés volt; az elején három fejezetenként bejelölgettem, hogy annyit muszáj elolvasnom egy nap, hogy befejezzem 31-ig, de végül végigküszködtem inkább magam rajta 4 nap alatt.
Persze a YA-ságán kívül is rengeteg problémám volt a regénnyel.
- például, hogy a lány úgy viselkedett, mint egy 12 éves kisgyerek, így a nagy ügyvédbátyó szerelme nem csak fura volt, de perverz is.
- nyilvánvalóan Noémi szupertökéletes volt kívül, belül (hogy idióta, az megbocsátható), mindenki más viszont anorexiás, hájas, hisztis, hűtlen vagy lúzer. A végén elvett egy nőt, akinek gyereket is csinált, de azon kívül, hogy horkolt meg nem tudott vezetni, nem tudtunk meg róla semmit. De Noémi olyan übercsodálatos, hogy még az is inkább megdugja, akinek meg kéne mentenie 3 napos bóján vergődés után…, merthogy ő akkor is maga a tökély és amúgy minden férfi azt akarja, akkor is, ha nem, mert de.
- a nyelvezet: ezt nem tudom, hogy YA-jellemző-e, de igénytelen maga a szöveg. A legnagyobb probléma, hogy fiú ír fiúról énregényt, így minden gondolatát olvashatjuk, ezért 18 alkalommal ír Noémi melleiről (megszámoltam, unatkoztam), + 2-szer az anyjáéról, de az „kebel”. Amúgy „anyu arca megvonaglott” kétszer és egyszer volt tengely körüli forgás is. De ez a mondat is durván kicsapta a körtét: „A haja, az a gyönyörű, mézbarna felhő a szemébe lógott, eltakarva azt a két azúrkék lézert.” - konkrétan lézernek hívta a pillantást, mint egy idióta szlengben: „ne lézerezzé’, me’ leverlek, öcsém”. Amitől még kikerekedett a szemem: két alkalommal, amikor férfi félt, leírta, hogy mekkorára ment össze a bigája…
Borzalmas volt! Dream Válogatás, takarodj a nyádba!

Nincsenek megjegyzések: