2022. február 11., péntek

2022. január 22.

9:30-ra kellett menni a Dobóba az írásbeli felvételire. András bevitt minket, kirakott az iskolánál, tett egy kört, közben Korni bement, engem nem engedtek be. Mondjuk, tudtam, hogy így lesz, de Korni ragaszkodott hozzá, hogy próbáljam meg bekísérni…, utána meg az ajtóban ott hagyott szó nélkül, annyira ment a tömeggel, vissza se nézett. Merthogy szabályszerűen TÖMEG volt, annyian mentek felvételizni! Andriéra, bevallom, már nem emlékszem, pedig azt végig is ültük Eszterrel (akkor felvételizett Korni és Laura is hatosztályosba), de nem tűnt fel, hogy ennyien voltak. Mondjuk, nem is voltunk a kisfolyosóra beszorulva…
Miután leadtam Kornit, felmentünk a lakásba; még nem volt 10 óra, amikor nyitott a könyvtár, így ott lébecoltam vagy 1 órát. Közben András pakolászott. És még utána is.
10-kor elvitt a könyvtárba. Nagyjából másfél órát voltam ott, de valami borzasztóan unatkoztam…! Ilyen még sosem volt. Csak mászkáltam, beleolvasgattam ebbe-abba, közben majd leszakadt a hátam. Bár van nálam 6 vastag könyv és van 2 előjegyzésem, azért kivettem 1 db könyvet, ami rég óta érdekel és beleolvasva is jónak tűnt.
Miután Korni végzett, András felszedte és elgurultak értem. Ezer éve akarunk sütizni a Marjánban, Eger legmenőbb, leghíresebb (= legdrágább, bár egy ideje már vannak nála durvábbak is) cukrászdájába, de amikor véletlenül sikerült arra kanyarodni, soha nem volt parkoló. Most is az esélytelenek nyugalmával kocsikáztunk arra, de véletlenül pont volt 1 db lyuk, ahová befixált a kocsi. Vettünk parkolójegyet hétfő 8:10-ig (1 órára adta és akkor járt le), aztán bementünk. Maszkban rendeltünk, nyilván maszk nélkül ettünk –, ebben mi a logika, mai napig se értem. Én szokás szerint a 2013-as országtorta, a Milotai mézes grillázs tortából kértem egy 500 Ft-os szeletet és Kardinálist, valamint egy „hosszúkávét sok tejjel”. A torta vacak volt, száradt, legalábbis nem mostanában lett kitéve a pultra. A kávénak úszkált valami a tetején, szerintem reggel óta kinn áll a tej, nem tették hűtőbe. Amúgy – még így is – rengetegen voltak; nincs konkurencia Egerben: nincs ahová ennyi ember ilyen kényelmesen befér, ennyiféle sütit kaphat, plusz kávét, üdítőt, fagyit, ropogtatni valót, és bár drága, de még mindig a legolcsóbb, mert máshol egy krémes kerül 500 Ft-ba. Még ha annyival finomabb is (vagy frissebb, mint pl. az Érseki palota cukrászdájában, ahol amúgy ezer éve nem voltam, de sokszor odamentünk és nem volt krémes, mert rendeltek 5 db-ot és elfogyott, de legalább tuti, friss volt, ha mégis jutott), a fene se fogja kifizetni. Szóval ennyi a történet, nagyjából minden így megy tönkre körülöttünk…
De jól éreztük magunkat nagyon, ugyanis Korni úgy jött ki a felvételiről, hogy nagyon könnyű volt és szerinte simán megvan 50-60 pont (összesen). Itthon leellenőriztük, mire hazaértünk, már fenn voltak az eredmények a neten és valóban, amire emlékezett, az alapján tényleg jól sikerült. A matek jobban ment neki. Jövő pénteken kiderül, akkor lehet bemenni megnézni a pontszámokat.

Nincsenek megjegyzések: